Makeup utbildning

Det var en utav er läsare som frågade lite om makeup utbildningen som jag gick så jag tänkte berätta lite om den.

Utbildningen är en 3 dagars intensiv utbildning i skönhetsmakeup och efter det får man hemuppgifter som man ska göra i ungefär 4 månader och därefter ett slutprov. Jag tycker att utbildningen är perfekt om man vill lära sig grunderna i make up samt färg och formlära. Man får lära sig allt från en dag-makeup till en sotning med lösögonfransar.
Eftersom jag går frisör och alltid har varit intresserad av make up så är det ett perfekt komplement till varandra på en salong.
Ni får jättegärna kontakta mig om ni vill ha mer info, och om ni anmäler er till utbildningen så nämn vart ni har fått informationen ifrån!


Bilden är lånad av siljansbacken.se

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad kul att ha gått en sån utbildning. kan inte du lägga upp fler sminkningar som du gjort på bloggen? :):)

2010-05-17 @ 19:02:43
Postat av: Helena

Sv: Tack själv fina du :)

2010-05-19 @ 07:14:23
URL: http://helenaengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback